Kroppsarbete

6 Maj

Har aldrig förstått mig på trädgårdsarbete och sådant, känner knappt igen en maskros och dödar alla levande växter som kommer till oss. 

Men i och med att vi nu fått en stor gård med några planteringar att sköta så får jag lära mig. Idag satt farmor på sin rullator och undervisade mig när jag grävde i rabatten. Så nu är jag redan bra mycket klokare. Och JA! jag har den bästa farmorn i världen, och att få umgås med henne nästan varje dag är en sådan rikedom.

Sen hittar jag nya projekt hela tiden. Ikväll hittade jag fina stenplattor under förrådet så vi gjorde en fin stig från lekstugan till uteplatsen. På den uteplatsen skall det bli en grillplats har jag tänkt.


Vi fick inte göra klart därute för Esther fick en livkris, som vanligt. Den ungen ger mig gråa hår i förtid, det är säkert!


Outfit on point!

Nu är jag slut i kroppen av allt utejobb idag. Har påtat i rabatter, kalkat gräsmattan, gjort en stig och what not. Idag åt vi också utomhus för första gången! Värsta sommarvärmen.

Nu är det dags för hockey vm, ciao!

Kommentera

